~~~~~~~
all squares are size 4x4 inches (10x10 cm)

this blog might be a bit neglected at the moment, as i´m working on an altered book quite the same style as these squares... so you better visit my main blog mixedmediafun for more posts... thank you!

Dienstag, 28. Dezember 2010

inspiration avenue: the past & future year


(deutscher text unten)

inspiration avenue asks "to reflect on the past year and get a peek into the future"...

i made about 340 squares over the year 2010... (a few days are missing because of hospital stays or vacations...)
i never had a problem to persevere with my resolution, on the contrary: making the squares became a beloved routine! (if not, i surely would have quit - but so it became the first new-year´s-resolution in my life which i fulfilled;))

of course i did not make a collage every day - that would not have been possible. i made a few every third or fourth day or tried to get a little reserve on the weekends. but sometimes i just made a quick one in between...

my heap of scraps has not diminished though *g*... well, because i do collect on and on and i think this will never end;)
but what really brought me "forward": i learned to make quick decisions. i didn´t want to sit for hours making each and every square, so i made many decisions for color combinations etc really fast and spontaneous (i tend to think about everything too long...). this training was very helpful. many squares could have looked also absolutely different, but i went straight on without thinking too much...
what did i do with all those squares? - well, so far they are stored in two ringbinders... easy to flip through, and when i hold them in my hands i can see the year really was productive! 340 cards are quite a lot! i could maybe store them more decorative, but that might come...

will i go on with this project? - i think i will. i really appreciate the many nice comments of you and i know many of you visit my blog regularly. and as said, it really is fun to make them. but on the other hand i feel a need to work more on fabric+paper (journals etc) in the near future - so it might be i will not make the squares on a daily basis and show more art on my mixedmediafun blog... will see, i don´t know myself so far.

anyway - i want to thank everybody for all your wonderful comments - i really loved reading each and every one! there are bloggers who feel "infected" to do something similar next year - so hilda started a new blog to show her squares in the future - go and visit her! others are thinking about it also... i can only encourage you! if you don´t think you can make one each day, just try one or two every week... you will see the fun comes by doing!

~~~~~


ca 340 squares sind im laufe des jahres 2010 entstanden... (ein paar tage fehlen wegen krankenhausaufenthalten und kurzurlauben...)
es hat mir zu keiner zeit probleme bereitet an meinem vorsatz "dran zu bleiben", im gegenteil - es ist mir zu einer sehr lieb gewordenen routine geworden! (hätte es mich genervt, hätte ich das projekt abgebrochen - aber so ist es wohl der erste neujahrsvorsatz meines lebens, den ich auch durchgehalten habe;))

natürlich habe ich nicht jeden tag eine collage gemacht - das wäre nicht wirklich möglich gewesen. manchmal hab ich an einem wochenende "vorrat" für den rest der woche geschaffen, oder ich hab alle drei bis vier tage mal ein paar gemacht. oder halt wirklich mal ein schnelles "zwischendurch".

mein schnipselvorrat ist dabei übrigens nicht wirklich kleiner geworden *g*... schon deshalb nicht, weil ich nach wie vor weiter sammle (und das wird sich wohl auch nie abstellen lassen).
aber was mich durchaus "vorwärts" gebracht hat: ich habe gelernt, schnellere entscheidungen zu treffen. ich wollte nicht ewig an jedem square sitzen, und hab deswegen viele farbkombinationen etc sehr spontan entschieden (ich neige sonst dazu, alles zigmal abzuwägen...). dieses training fand ich sehr hilfreich. viele squares hätten auch ganz anders aussehen können, aber ich bin meist einfach ohne großes hin&her einen schnellen weg gegangen...

wo die ganzen squares gelandet sind? - bisher in zwei randvollen ringbüchern... leicht durchzublättern, und wenn ich sie in den händen halte sehe ich, dass ich durchaus was geschafft habe im verlauf dieses jahres. 340 karten sind dann doch eine ganze menge! man könnte sie mit sicherheit "schöner" aufbewahren, aber das kann ja noch kommen...

werde ich weitermachen? - ich denke ja. ich freue mich über all die positive resonanz von euch und weiß, dass viele regelmäßig vorbeischauen. außerdem macht es mir wie gesagt auch selber großen spaß. allerdings zieht es mich z.z. auch wieder stark in richtung stoff+papier... ich möchte journale machen etc. - deswegen kann es sein, dass die squares nicht mehr täglich erscheinen und mein anderer blog
"mixedmediafun" wieder stärker bestückt wird... mal sehen, ich weiß es selbst noch nicht.

jedenfalls danke ich allen, die mir so viele nette kommentare hinterlassen haben - ich habe mich über jeden einzelnen sehr gefreut! es gibt blogger, die ich "angesteckt" habe - so will z.b. hilda im neuen jahr ein ähnliches projekt starten. schaut doch mal hier bei ihr vorbei... auch andere überlegen noch... ich kann es euch nur empfehlen! wer nicht glaubt, dass täglich eine collage zu schaffen ist, kann sich ja eine oder zwei pro woche vornehmen... ihr werdet sehen: der appetit kommt beim machen;)

Kommentare:

Sandy hat gesagt…

Wow Respekt 340 !!!!!
Ich habe jedes einzelne genossen.
Ein wunderschönes morgentliches Ritual. Danke Dir für jedes Einzelne.
Ich wünsche Dir ein guten Rutsch ins neue Jahr und auf ein Neues.
Auch dieses Square ist wieder phenomänal.

Mariul hat gesagt…

Oh ja, bitte weitermachen. Ich schaue jeden Tag gerne bei Dir vorbei.
Liebe Grüße von Marie

WrightStuff hat gesagt…

Thanks for sharing your wonderful experience of last year. It's really interesting to read how you became much more spontaneous with your art and listened to your gut. I find too that when I just get on with it, without thinking too much, then I get my best results. IN fact, one of my favourite pieces from last year was a sketch on a piece of scrap paper.

Silvia(Barnie) hat gesagt…

Wow, du bist wirklich eisern gewesen, ich durfte die Squares ja in Bielefeld im Original bewundern und muss sagen, die Scans werden den Originalen nicht immer gerecht (das geht uns ja leider mit fast allen gescannten Werken so). Ich finde es bewundernswert, dass du den Vorsatz durchgehalten hast und habe mich schon gefragt, ob du weitermachen wirst ;) Na, wir werden es sehen.

Rosie hat gesagt…

Meine Güte, 340 Sqares. Das ist eine stramme leistung, Johanna. Ich freue mich immer, Deine Kunstwerke zu bewundern und wünsche mir, dass Du damit nicht aufhörst. Du sprühst formlich vor tollen Ideen. Auch dieses ist wieder eine Augenweide

Rosie hat gesagt…

I think you did absolutely the right thing making the squares to use up scraps. I love the bold colour schemes you produce in this way of working too - and have often been inspired. I have become more addicted to making ATCs (or ACEOs when they get complex(. So I either put them in my Etsy shop or turn them into greeting cards if they aren't destined for swaps. But, like you, I don't seem able to throw anything away!!
Happy New Year, my friend!

Dymphie hat gesagt…

congrats on 340 squares! It is a delight to see your posts appear almost daily. So much wonderful work! Keep them coming Johanna :)

peggy gatto hat gesagt…

Bravo!!!!
Amazing!

crafty creations hat gesagt…

Thank you for such an amazing year Johanna - your work has certainly been an inspiration - I hope I can do it justice

Have a Healthy 2011

Hugs Hilda

Magpie hat gesagt…

What a marvelous idea! Congratulations on reaching your goal for 2010! I love the idea of spontaneously putting something down on paper (or fabric or canvas etc.) without spending too much time agonizing over it. The result is often extraordinary!

Happy New Year!!

Stephanie Mealor Corder hat gesagt…

Thanks for the glimpse into your art process, I too tend to think too and am working on being more spontaeneous in my art.

Becklee Cottage Designs hat gesagt…

beautiful you really are living the challenge, I admire you dedication.

artangel hat gesagt…

What a wonderful body of work you've created this year! I love that you've become more spontaneous in your art from working on this project. Often the best decisions are based on gut feelings and shouldn't be over-thought (a constant battle for me in life and in art!)

Bleubeard and Elizabeth hat gesagt…

Congratulations on achieving your goal. I sure love the piece you have shown here. It is lovely and so colorful. I'm glad you entered this challenge because it brought me to your blog. Happy New Year and wishes for an art filled (and reduced scrap pile) year.